3 minuters metoden

Anton sov redan fantastiskt bra i sin egen säng från 4 veckors ålder. Vi la honom vid kl 19 vaken, sen somnade han helt själv:-) Sen ammade han var tredje timme tills han blev 6 månader & bara åt 1 gång på natten. Från han blev 6 månader har han inte velat somna själv. Han vänder & vrider sig i vredesmod & gallskriker. Så vår metod har varit att lägga honom i vår säng - då somnar han. Sen har vi lagt över honom i sin säng med blandade resultat...Vid 7-8 månader infann sig den berömda seperationsångesten som inte varit lätt. Lägg på lite tänder, förkylningar & flytt på det så har inte nätterna varit så roliga. Jag & J turas om - men man är sliten...Anton vaknar dessutom alltid vid kl 06.30 & är pigg som en lärka:-) igår fick jag för mig att prova 3 minuters metoden. Anton fick lägga sig vaken & fick napp & snutten - sen puss & godnatt! Aj, aj - stört gråt...jag går ut & väntar i 3 evighets långa minuter. Så här håller det på. Efter 6-7 ggr börjar min ångest kicka in...Men efter 63 min somnade han...& sov fint hela natten till 7.20!!! Idag tog metoden 32 min...Önska oss lycka till!!!!


Kommentarer
Postat av: Emma

Lycka till! Låter som ni har något bra på gång! :) Kram

2012-04-02 @ 12:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0